Dec 15, 2009

Owh PenanTian~

Ting tong~
(nada: serius)
MySpace
"Life..is all abaout making choice"
Hemm..saya telahpn membuat keputusan..pelbagai keputusan...
keputusan mengikut gerak hati, keputusan yang dipengaruhi, keputusan mengikut hawa nafsu..& macam2 lagi jalan yang boleh kite pilih untuk membuat sesuatu keputusan..

Dengan membuat pelbagai keputusan, saya telah sampai ke sini...
saya berdiri disini.. dunia dilihat penuh bangga..& saya membawa pelbagai harapan..
tapi apa harapan saya...?? saya cuma mengharap dapat membuat keputusan yang seterusnye dengan bijak..

MaLangnya~

Ya... kita mampu merancang..mampu mengharap...
tetapi harapan palsu senang untuk diterpa..
mudah untuk kita kecundang kerana masa yg diberikan untuk kita membuat keputusan kian singkat... Kita tak lupa..tapi kita pura-pura lupa..
Sesiapa yang telah membuatkan senyuman & kegembiraan itu, tidak boleh ditundingkan jari terhadapnya...cuma perlu bijaksana seketika.. seketika kita membuat keputusan..
Mungkin dalam kelekaan, kita sudahpun menyempurnakan 1 keputusan yg belumpun kita putuskan...& kemudian wujud kekesalan...

Lantas keputusan2 itu membawa kepada suatu penantian...
yang sememangnya kita akur bahawasanya penantian itu satu penyeksaan...
Manusia hanya mampu tertanya-tanya..
malah perkataan yg paling kerap terkeluar "kenapa..??"
telah menjadi kebiasaan...

JANGAN..jangan dikesali lagi...
kerana semuanya telah berlaku..& tiada ruang untuk kita berpatah balik..
mahupun sekadar mahu mengintai kebelakang..tiada lagi kesempatan itu..
apa yang mampu dilakukan sekarang..??
teruskan bertanya...supaya diri sentiasa tidak alpa..

Lantas apabila jasad itu telah kembali mnyedarinya..
mulakan langkah..dengan sepatu baru..
jangan berundur..& terus kehadapan..
Lakukan lagi pelbagai keputusan..
keputusan yang membawa kepada penantian yang indah~


MySpace
~The EnD~

No comments: