May 22, 2010

owh lyfe~

Ting tong~
post ini random shja..
mahu berbicara mengenai hidup..
Hidup ini lyfe (ejaan ske ati)
Setiap org memandang lyfe dari sudut yg berbeza2..
lyfe yg kite pengaruhi sendri..
Allah dah bagi cara, kite plak tinggal add on ngan cara kite sndiri sikit jeh..


1st~
Kalau kite anggap lyfe ni mcm kertas putih,
kite kena la pandai2 corakkan sendiri..
Taw x, ada mcm2 warna dlm dunia ni..
If kita tak s'kretif bdk2 yg dpt A+
tyme pendidikan seni claz kte dlu,
kita juz perlu pilih warna yang sesuai je..
& jgn berManiac sgt dgn spesifik warna je..
cuba try corakkan lagi..sure nmpk lyfe yg indah dlm warna2 tuh..

(see..budak2 punya lyfe..sbb 2 diorg happy jew..mang ai~)


2nd~
Kalau kite anggap lyfe ni mcm sebiji bola yg bulat,
pastikan bola itu betul2 bulat & berisi..
If angin dlm bola 2 kurang, kite isi lagi..
selagi bole isi..tp ada hadnya..
jgn gelojoh & xpuas hati dgn ape yg dpt hingga buat
bola tu meletop..huhu
Bile bola tu dah betul2 bulat & berisi, barulah
ia boleh bergerak dgn smooth apabila digolekkan..
tapi ingat..!! rintangan tetap ada..so,jgn biarkan bola itu b'henti b'golek..

(see lg..berusaha betul bdk ni golekkn bola tu..anda..??)


3rd~
Kalau kite anggap lyfe ni mcm jalan raya,
haruslah kita pilih jalan yg benar..
Dalam dunia ni ada byk jalan..
Ada jalan lama, jalan baru, highway..
dkt jalan2 tu pulak ada byk simpang..
Ada simpang dua, simpang empat, simpang renggam..huhu
If kite tak tahu nk lalu or nk ikut jalan mana,
apa guna kite ada bantuan mcm sistem gps,
google maps sume tuh..
yg penting kite kena tahu arah tuju kite je dulu..
nway.. "malu bertanya, sesat jalan~"

(see lg2..jalan raya pulak bkn kita guna sorg2 taw..utamakn pejalan kaki..hehe..pgg tgn dik~)


4th~
Kalau kita anggap lyfe ni mcm gambar..
haa...yg ni sy suka..
if kita jurukamera nya..
kita tahu apa yg kita ambil..
pastikan dlm setiap gamba yg kita ambil tu ada 'lyfe'..huhu
biarlah kita x s'kretif adam dlm citer adamaya 2 sampy boleh bukak showroom..
& biarlah kita xde kamre yg boleh pusing2 kat dpn nk
zoom in zoom out skalipun,
tapi pastikan..ada sbb kita ambil gamba tu..
maksudnya once kita tgk blk gamba tu nanti,
kita boleh bercerita..tersenyum mahupun menangis..
Inilah koleksi lyfe saye..hehe







& sekarang..sy maseyh + akan mengumpul lyfe2 ini..
ternyata ia indah~~


ps: sebenarnya apa yg cube sy smpaikan..??hahaha


MySpace
~the end~

9 comments:

siti nur amirah said...

style laa lyfe pic kamoo..cantek pic tu sbb ade sy..hahha

HDS voice said...

eyh3..siti nur amirah..
hee~ ko bce blog owg..??yeayyy
suke nye dy..
ye..pic itu mmg cantek..

Anonymous said...

eh..pnjg sgt nme sy tu..hahhha..ta pasan plak..ske laa..skg busan2 ta bce novel(penah ke?haha),owg bce blog je..

HDS voice said...

bgosh3..
slalu2 la b'kunjung ye..
b'tambah bseri r blog owg ni nnty...huhu

okiaylla said...

gmbr sy xde pn..=P

HDS voice said...

cik okiaylla: ala yg..post yg bwhnyer 2 da bwk pn gamba kmu kn..lyfe juge la tu..huhu

Alynn Notnot said...

awesome sayings :)

HDS voice said...

alynn..yeahh..
thanks..
sjee2..buhsan~

rumet said...

lykes diz =)