Jun 19, 2011

Owh showing Him~

Ting tong~
lai2..wa nak bagi story sikit..
hari ni hari bangga seorang member ni..
dia nih memang great..orang biasa panggil Zah (lelaki ye) je...
wa ngan dia maen pky Der2 jeh panggil..
ikowt mood ah..

tahu kenapa wa kata dia great?

sbb sejak awal2 lagi masa kenal dia, dia dah tunjuk dah dia punya sifat sebagai seorang pendidik..
cita2 dia sejak kecik nak jadi cikgu katanya..
xdapat jadi cikgu pon, jadi lecturer yg gaji ribu riban pon buleyyhhh la..huhh
banyak benda dia ajar wa..nak2 pasal kehidupan lah..
kadang2 nampak macam dia bajet banyak pengalaman..
tapi bila dia dok bercerita tuh, memang nampak macam banyak pengalaman.
semua orang akan terdiam bila dia start berbicara..
kadang2 kelakar je..kami2 ni buat tak dengar jeh..
satgi kena marah la..apa lagi..dengar jelah juga..

wa memang sangat rapat ngan dia sejak kecik..
sampai la umur wa 12tahun..
tu macam 'peak time' wa rapat ngan dia la...
bila umur makin meningkat, masing2 makin sibuk..
wa plak semakin asyik masuk sekolah2 yang xboleh balik rumah tuh (TAKDE LIFE!)
jarang balik kampung halaman..
jarang la jumpa dia..
walaupun sebenarnya kami masih rapat, tapi nyata
wa rasa perbezaannya..
walaupun dia maseyh kata dia sayang wa..
no doubt.!

dia banyak tolong wa..
dalam pelajaran terutamanya..
bila wa dah nampak cam ciri2 nak sesat tuh..
dia cepat2 sedarkan wa..
dia memang garang..tapi ngan wa, dia cakap baik2 jah..
kadang2 sentap gak ngan ayat2 dia..
tapi xpa..semua tu buat wa sedar..
dan wa rasa..bukan rasa..
wa tahu...dia sayang wa..
cuma wa xtahu jah banyak mana..

uols tahu..dia nih xpernah bagi wa nih nampak sedih..
ada jah cara dia nak menggembirakan wa..
kadang2 senang jah..dia belikan je wa hadiah ke hape ke..
senyap la wa nih..mula la tersenyum sampai pipi..
tapi kadang2 dia nampak sangat berusaha nak bagi apa je yg wa hajatkan..
wa memanglah berhajat..
tapi xsemestinya kena laksana juga..haihhh...
ada satu hari tu, wa cam gila ke hape ntah lepas sekolah tu
wa sebot kat dia, wa teringin nak makan gulai burung puyuh kampung..
haaaa...what de...???
(tu pon sebab pengaroh cikgu dlm kelas cite pasal menatang tu)
fakta: burung puyuh kampung time tu susah nk cari & mahal okei..!!kata dia la...
dan tiba2 jah dia hilangkn diri........... :'(
(cam bingai je plak cerite nih..xkan r dia hilangkan diri sbb wa mintak gulai burung puyoh kampung tu kn???)
esoknya lepas sekolah, dia bawak wa gi satu kedai makan nih..
dekat je dengan sekolah..kalau naik kenderaan la...-_-"
di situ tersedia gulai burung puyuh ori kampung punya...
sedap gileee....makcik kedai tu kata semalam Zah dtg kedai oder
gulai tuh suh masak arini..wahhhhhhhh
nampak kn dia sayang wa..?!!

selain tuh.. dia nih seorang lelaki yang amat protective..
wa rasa sangat selamat dengan dia..
dia kata wa special..
sebab wa lah satu2nya bunga..ehem..
ada sekali tu, dia sanggup keluar sekolah awal semata2 nak tunggu wa balik sekolah..
sebab dia nak bantai ade sorang budak nih..hari2 dok buli wa..
dia beriya tunggu depan rumah wa sambil pegang parang..
wa pon dah takut tengok dia marah..
tapi dia action jeh lebih..bajet berani jah nak tetak anak orang..
haha..kelakar jah bila ingat balik..
nampak x dia sayang wa..??

dia sangat PENYABAR...
tahu2 la..wa kan anak 2nd..
dia tuh anak ke-5..
orang kata anak ke-5 nih penyabar..yeke??
(andaian sendiri mungkin)
dia selalu bersabar ngan karenah wa..
banyak gak la benda2 yang dia xsuka tapi wa selalu gak buat..
dia marah..tapi dia sabar jugak..
dia kata sebab dia sayang wa..
bila dia kata, wa tahu ia betul..
dia sayang wa..

sekarang nih..wa cuma nak dia tahu yang wa pon sayang dia..
sangattttttt...very much...
no words can compare...
dia dah banyak berkorban untuk wa...
dan wa janji wa xkan lupa semua tuh..
wa akan beri kehidupan yang lebih baik dari yang dia harapkan dari wa...
dia lah hero wa...
king of my heart...

ha choppppp...!!
dia dah panggil...
dia panggil wa 'Angah',
wa panggil dia 'Ayah'..




HAPPY FATHER'S DAY
ayah..
 <3 Incik Hamzah Bin Haji Koleh





ps: ayah..angah sayang ayah <3.. terima kasih kerana membesarkan angah selama ini..terima kasih sebab banyak bersabar..sayang ayah...sob2..(1st time ps besar gila)

MySpace
~the end~

4 comments:

eja said...

comel je , i like . kim salam onyangku :)

eja said...

Cecomel jer . <3

P/s : Nak gulai burung puyuh kampung ori . Pastikan ada . :)

eja said...

Cecomel jer . <3

P/s : Nak gulai burung puyuh kampung ori . Pastikan ada . :)

HDS voice said...

se sengalll je anda nih...
onyang la..??haha...
hee...<3

ps: jgn nk mintak2 sgt lah..xdapek dohhh...haha :p