Jul 22, 2011

Owh kehidupan~

Ting tong~
berkata-kata sahaja..

Kadang- kadang..eh..xde la kadang-kandang sangat pon..
selalu je sebenarnya~
Bila saya tengok tb, ala..tv..
gadget 4segi yang kuar gambar gerak2 ade bunyi tu..
Bila ada je cerita-cerita kehidupan yang ala-ala cerekarama Tv3 tuh,
saya mesti tertanya-tanya..takpun saya mempertikaikan
jalan ceritanya..

Contohnya kisah cam seorang anak, derhaka kat mak bapak dia..
disepak-sepaknya parents..hampeh tol...
(time tengok tu rasa nak mencarut2 jah..nak je sepak anak dia tu balik)
Ada plak tu, tak derhaka..
depan mak bapak baik gila..pijak semut tak mati..
takpun alim je..tapi kat luar tuh..
dok berfoye2 ngan awek/balak/kawanygcamharam tanpa had..
takpun join gang..isap dadah la hape lah..

Takpun cerita budak dapat tawaran pergi oversea,
pastu balik Malaysia dah tak ngoman Melayu dah..
tak ingat keluarga..tak ingat asal usul..
takpun dia balik oversea tu, tak lulus pon kat sana..pergi 3 4 tahun, 
balik tu sekadar bawak balik barang-barang 
yg dia bawak masa pergi tu je dan add-on la 
beberapa barang-barang tambahan.. 
(biasa la..duit biasiswa habis di foya2kan..)

Ataupun cerita cam betray antara kengkawan la..
antara orang sepejabat la..
rebut suami orang la.. bagai2 tu..heh!~

Ade tu cerita pasal orang yang ditimpa malang yang sangat tak berbau..
dan paling selalu, cerita pasal orang yang hidup susah gila-gila..
berhari-hari tak makan, kena berhenti sekolah sebab takda duit..
macam-macam cerita lah yang pengarah2 la ni
hebat sungguh mengaburi mata dan minda penonton..
-___-"

Cerita-cerita tu kadang-kadang buat rasa macam tak logik je..
takpun kadang-kadang buat kita (atau lebih tepatnya saya la)
dok fikir...
"ush..ye je ada orang camni..?? sanggup buat camtu..kejam gile.....blablabla"
atau
"ada ke orang macam ni kat Malaysia ni??duduk kat pondok je......blablablabla"
atau
"malang betul nasib..takkan lah sampai macam ni sekali..tipu ah cite nih.......blablatakyahtangoklakalautakpercaya"

Hakikatnya.
Memang ada..!!
Memang wujud..
Pengarah2 tu semua takde lah bingai sangat buat cerita 
pasal kehidupan yang macam gila hampeh tak logik..
kalau ade pon mesti cerita tu sebenarnya 
cerita komedi yang sekadar hiburan..

Real life kat luar sana..
macam-macam yang jadi..
pada macam-macam orang..
kita tak aspect pon kena kat hidup orang tu..
kita je yang tak tahu..
atau
tak ambil tahu..
atau
penah terfikir tak..
apa jadi kalau kena kat batang hidung sendiri?

"Hidup...bukan setiap hari indah~"


ps : mungkin ada je cerita-cerita kehidupan dalam Tv tu yg terselindung disebalik senyuman orang-orang sekeliling kita~
ps 2: saya manusia biasa.
MySpace
~the end~

No comments: