Aug 15, 2011

Owh dengar dahhhh lagu raya~

Ting tong~
(background music - lagurayatajukapaentah)

Dah nak raya kah??
oh ya..sudah hampir..tak sampy 15hari lg..
tak sabar..sgt tak sabar..sebab apa??
sbb sy sgt suka detik2 bila bangun je pagi, 
dengar takbir raya..
rasa ketenangan yg takberbelahbagi..
keadaan itu buat rasa makin tak sabar2
 nak jumpa arwah atok & nenek..

Sebelum raya..
lumrah manusia..buat persediaan nak bergaya sakan tyme raya..
ada tu puasa xpenuh pun, tapi baju raya sampai 4 5 pasang..
(hamboiiii~ kata je orgggggg)
kadang2 rasanya, sy pon penah je melalui saat2 tu..
jeles betul tgk org berlumba2 shopping sakan..
cuma..itu semua perasaan sahaja..
zmn muda mudi (la ni xde la dah tua pun)
sebab ape??
sebab..sy xminat aihhhh nak shopping shappang nih..(err..)

Dulu... 
kalau sebut 'dah nak raya'
mesti dok sebok2 kat ibu tanya n ckp mcm2..
"baju raya Angah berapa pasang tahun ni bu??"
"bila nak pergi beli kasut raya ni??"
(tapi rasanya dua ni je syarat wajib pengajian bagi sy b4 beraya..)
pastu dok berhabis la duit gi shopping ngan ibu
siyesly..sy hanya sgt selesa keluar shopping ngan ibu..
bila keluar dengan orang lain, kompem...
kompem ntah2 sy xbeli ape2 pun..huh

Sekarang...
emmm sekarang ea...
dah nak raya ke??
ooo yeaaaaayyyyyyy...
(teputangantepuktangansambillompat2riang)
tapi ngan muka mcm ni

ooo..da nak raya~~~ "
muke takminattakminat

Tak tawu la kenapa xda rasa nak raya sgt tahun ni..
biasanya time2 camni dah nak siap dah 3 4 bju raya yg ditempah..
tapi kali ni masa b4 puasa lagi..
bila ibu tanya je pasal baju raya,
sy hanya ckp..
"apa2 sajalah..angah tak kisah..angah ikut je"

hemmmmm~


NotaKakisebelumPS:
oh ya..next week, kazen ajak pi shopping raya kat 
Kuala Lumpur..ibu suruh pergi je..
ade la jugak dlm beberape kertas biru tu dia bagi sebagai bekalan
tapi........


(dlmhati: kenapalahkenashopping?~~~)
-____-"

ps: lagu2 raya ni mengimbau betullllll lah zaman kanak2 dolu~
ps 2: duit raya...hemmm agak2..valid lagi tak nk dpt tahun ni??huhu
ps 3: misi mencari biskut semperit tersedap telah bermula~~haha

MySpace
~the end~

No comments: