Jan 27, 2013

Owh senyum tak perlu kata apa-apa.

Ting tong~
macam2 perasaan sekarang nih..
gembira..sedih.. kecewa..putus asa..penat..
tapi ibu penah cakap..
biar pahit atau manis mana pun kehidupan kita ni,
jangan lupa.....
SENYUM..
ala tomei tomei~

kehidupan ini tak selalunya indah..
kita tak boleh nak mengharapkan jalan yang kita sedang lalui ini sentiasa rata..
kadang2 ade jugak bengkang-bengkoknya..jalan je sikit ada lubang lah, bumper lah..
itu mungkin kerana kita diberi peluang untuk memperlahankan rentak seketika
ketidaksamarataan..wujud di beberapa persinggahan..

Perjalanan aku tak lah seindah yg disangka.
banyak betul persinggahan yg memberi pengalaman yang berbeza2
persinggahan yang ada itu terkadang aku gunakan dgn sebaiknya & ada juga sebaliknya..
persinggahan tetap satu persinggahan..
yang kekal itu hanya utk yang telah ditakdirkan..
walaupun kita berat hati mahu meninggalkan fasa itu,
namun, fasa tetap fasa..persinggahan kan..? ala2 touch n go gituh..

apa yang kita mampu buat...
hanya lah mengumpul seberapa banyak memori di fasa terbabit..
& nyata sampai satu tahap..
kita harus beredar..
tahap yang mana persinggahan kita tidak lagi diperlukan..
tidak lagi diperhatikan..tidak lagi kita sendiri ambil berat dan fokuskan..

bila wujud rasa bosan..penat...
ohhh...rasa asing..
tapi mana mungkin kita merasainya seorang diri..


Pengalaman mengajar.. then learn.!


No comments: