Feb 27, 2013

Owh Habit.

Ting tong~
Lai lai..
kali ni aku nak berbicara mengenai habit.
bukan habitat, tapi habit.

Definisi
'Habit' dalam bahasa melayunya adalah tabiat, atau  dalam bahasa novel-novel New York best Sellers-nya ialah 'wonds' adalah merupakan sesuatu rutin atau tingkah laku yang di ulang secara berkala dan cenderung untuk berlaku dengan keadaan yang separa sedar.

Semua orang ada habit.
Aku sendiri ada habit.
Contoh habit yang paling obviously ramai gila dah tegur aku ialah gigit straw.
(Korang janganlah bayangkan aku gigit straw dalam keadaan yang rakus gila polak)
Selalunya kalau beli air, aku akan ambil 2 straw..
1 mmg khas aku pakai untuk minum air..
1 lagi tu aku gigit lah.

TAPI

tu semua dulu kala tuh.. zaman pra-matang kata orang
tak cool langsung bila ingat balik..
-_____-"

Ok, cukup intro.
(mangggg ai baru intro..????!!!!)
*gelak kejam*


Ok sambung.
Sebenarnya apa yang aku nak cerita ni adalah salah satu habit lain aku yang telahpun aku hapuskan segala bukti-buktinya..hahhah

Aku yakin aku sangat menitikberatkan sentimental value.
sebab apa-apa sahaja yang berlaku dalam hidup ni ada value nya..
Dulu aku mempunyai satu habit dimana aku sangat rajin mengumpul himpunan kata-kata indah daripada pujangga-pujangga profesional mahupun amatur. Aku kumpul melalui sms, link2 fb, comment2 fb, ym, email dan macam-macam lagi.
Aku akan simpan semuanya tu sampai berkulat.
sebagai contoh.....

CONTOH SAHAJA.!! :Comment2 daripada pembaca blog.
juga aku simpan dalam folder khas kat yahoomail yg dah berhabuk tu :D

Aku selalu je baca balik semua sentimen2 yang aku simpan ini..

Kadang-kadang sebab tangah mood rindu, nanti terlepaslah rindu tu.
Kadang-kadang sebab tengah marah, nanti kuranglah amarah tu.
Kadang-kadang sebab melayan selfish nya diri ini yang tak mahu menerima perubahan.!!
*ok emo sikit*

Aku yakin, aku punya cara aku sendiri
Habit ni terkadang sweet. terkadang shit.


Jadi, aku buang.

titik.



ps: rindu orang dekat.



No comments: